JOBBIK MEGOLDÁS II.
A Jobbik Magyarországért Mozgalom, Csemői szervezetének, önkormányzati programja
A Jobbik Csemői szervezete 2010. évben, az önkormányzati választásokra lakossági fórumokon elhangzott alapkérdésekből felépített önkormányzati programot, cselekvési tervet dolgozott ki.
Az akkori programot elolvasva, azonnal feltűnik, hogy a 2010. évben megfogalmazott problémák ma is aktuálisak, vagyis az itt élők gondjait nem tudta megoldani a falu vezetése. A négy évvel ezelőtti programunk, egy leporolást követően ma is időszerű és alkalmazható.
Jelen programunkban most kissé leszűkítve újra közzé tesszük, dőlt betűvel jelezve a 2010. évi részeket.
Mezőgazdaság: A vidéki élet kulcsa ma is a mezőgazdaság. A vidéki munkalehetőségek határozzák meg a falvak fejlődését vagy elsorvadását. Ez még akkor is így van, ha naiv módon úgy gondoljuk, hogy a minket körülvevő városok biztosítanak megfelelő munkahelyeket a Csemőiek számára. Ez messze nincs így, sőt láthatóan csökkent a vidékiek „bejáróként” történő foglalkoztatása. A helyi mezőgazdasági kistermelés pedig gyengén teljesít. Ennek egyik okát abban látjuk, hogy a termelők nyersanyagot állítanak elő, melynek alacsony a felvásárlási ára. A feldolgozó valamint a kereskedő árrése magasabb és kockázata sincs. Így fordulhat elő, hogy a termelő saját munkája után kapott alacsony felvásárlási árából alig tud megélni, a termék fogyasztói ára pedig irreálisan magas lesz. Ennek megoldása a késztermék előállítás lehet. Ez több helyi élőmunkát és magasabb bevételt jelent a gazdának. A helyi mezőgazdasági termelés ilyen irányú eltolása csökkenti a munkanélküliséget, emeli a jövedelmeket és nem utolsó sorban olyan értékeket, - gyakorlati tudást, tapasztalatot, hagyományokat ment át az utókornak, amit elődeink századok alatt gyűjtöttek össze. Ezt a struktúra váltást alapozhatja meg a szövetkezet létrehozása, mely számtalan piaci és adminisztratív segítséget tud nyújtani a termelőknek.
Mivel településünk alapvetően mezőgazdasági jellegű, így legfőbb termelő eszközünk a föld. Ez nem tőke, ez a létünk biztosítéka, dacára annak, hogy évtizedek óta rombolják mezőgazdasági és élelmiszertermelési hagyományainkat. Ennek egyetlen célja, hogy Európa szemétdombjaként, nálunk tudják értékesíteni mások maradékait.
Sajnálattal tapasztaljuk, hogy még a külterületi tanyáknak is csak a töredéke termeli meg a saját szükségleteit fedező élelmiszereket. A többség azt mondja, hogy nem éri meg termelni. Ez egyrészt abból fakad, hogy olcsóbban meg tudja venni a rosszabb minőségű külföldi árut, másrészt, ha feleslege van, nem tudja értékesíteni csak mélyen ár alatt a spekulánsoknak. Ezek a reményt vesztett emberek, saját erőből felállni képtelenek. Nekik nem jelent megoldást, hogy valahol, egy távoli hivatalban valakik mindenhez értenek. Ezeket a tanyákat szó-szerint fel kell térképezni, ezeket az embereket személyesen meg kell keresni. El kell mondani nekik, hogy milyen lehetőségeik vannak, és segíteni kell őket a talpra állásban. Ezért cserébe, meg kell követelnünk részükről az együttműködést. Senki számára sem jelenthet magyarázatot a szegénység, arra hogy a közvetlen környezete gondozatlan, műveletlen.
A problémák kiküszöbölésében kívánunk segíteni egyrészt a gazdakör működésének visszaállításával, másrészt helyi információs irodavagy szövetkezeti rendszer létrehozásával.További célunk a közkonyhára való beszállítás a helyi termelők részéről. Törekvésünk a cserekereskedelem bevezetése, a helyi piac visszaállítása, és Magyar árutermelési és termékértékesítési láncba való beilleszkedés. (A Hangyaszövetkezet mintájára.)
A helyi gazdakör elindításával lehetőség nyílik a gazdák közötti kommunikációra, kapcsolatok, kiépítésére, a mezőgazdaság korszerű ismereteinek elsajátítására.
Sokszor okoz gondot, a termelő számára, hogy fejlesztene, de nem ért a pályázatokhoz, nem rendelkezik piaci kapcsolatokkal, nem él semmilyen korszerű lehetőséggel, egyszerűen szólva ő dolgozik, de nem üzletember. Ebben tud segíteni a helyi információs iroda vagy a szövetkezet. Az irodában, az önkormányzat által foglalkoztatott szakember áll a vállalkozók és gazdák rendelkezésére. Az egyszerű irodai szolgáltatásoktól, a piaci kapcsolatok közvetítéséig sokféle dologban tud segítséget nyújtani. Az önkormányzatnak fel kell vállalnia ezt a feladatot, mert csak így tudnak talpra állni a kistermelők.
A fejlődés egyik iránya mindenképpen a biotermékek súlyának növelése. A kártevők elleni küzdelemben nem elsősorban a drága vegyszeres védekezésre helyezzük a hangsúlyt, hanem a biológiai módszereket részesítjük előnyben. A sovány homoki termőföldön nem a mennyiség, hanem a minőség segíthet piaci előnyökhöz, ezért szorgalmazzuk az ökológiai minősítésű termékek bevezetését.
A mezőgazdasági koncepció részét kell, hogy képezze az éghajlati változások és a termőföld, valamint vízkészletének változása során átalakuló termelési környezet figyelembe vétele. Át kell gondolni, hogy a jelenlegi kultúrák helyett, az új viszonyokhoz jobban igazodó új kultúrák bevezetését szorgalmazzuk, vagy éppen visszatérve a hagyományos, nem agyon nemesített fajtákhoz, felélesszük a régit.
Csemő jelenlegi mértékű erdőgazdálkodását valamint a késztermék előállítására való törekvést számításba véve, meglehetősen sok újrahasznosítható hulladék, biomassza állhat rendelkezésre. A bioenergia és más megújuló energiaforrások hasznosítása Csemőben egyszerűen nem létezik. Célunk, hogy lehetőség szerint a középületek energiaellátását biomassza, biogáz, napenergia, geotermikus vagy egyéb hasonló megújuló energiahordozókkal egészítsük ki.
Közbiztonság: A falu élhető körülményeinek megtartása, javítása érdekében az emberek sokat tettek. Ezen eredményeket fenn kell tartani, ez a kötelességünk. Vannak emberek, akik építik
településünket (ők a barátaink) és vannak, akik rombolják (ők az ellenségeink). Senki sem kényszeríthet rá, hogy az ellenségeinket támogassuk. Akik képtelenek beilleszkedni, számukra két lehetőség marad: vagy elköltöznek, vagy börtönbe vonulnak.
A rendvédelem négy alappillére: rendőrség a mezőőr, közterület felügyelő és a polgárőrség.
A rendőrség helyi körzeti megbízottakon, és a ceglédi kapitányság járőrszolgálatán keresztül képviselteti magát.
El kívánjuk érni, hogy a körzeti megbízottak közül, egy rendőr a nap bármely szakában elérhető legyen a településen. Amennyiben a körzeti megbízott személye, a lakosság véleménye szerint és a tapasztalatok alapján is alkalmatlan, kezdeményezzük a leváltását.
A külterületek biztonságának elengedhetetlen egysége a mezőőri szolgálat. Egy fő mezőőr rendszerbe állítását tervezzük önkormányzati forrásból. A közterület felügyelő szintén önkormányzati forrásból a belterületet felügyeli. A polgárőrség működését, szigorú elszámoltatás mellett, jelentős többlettámogatással fogjuk fenntartani. A hatékony működésük érdekében technikailag és anyagilag is több támogatásra számolhatnak.
Csemő utcáinak, köztereinek, épületeinek (házaink) védelme érdekében fejleszteni kívánjuk a térfigyelő rendszert.
Szociális program: Országosan, de helyi szinten is nagy gondot okoz a népesség összetételének változása. Egyrészt az alacsony születésszám miatti öregedés, az aktívkorú és dolgozni akaró lakosság külföldi munkavállalása valamint a cigányság beilleszkedésre képtelen részének a népességrobbanása. Fő feladataink a népesség fogyásának megállítása, a munkanélküliség csökkentése, az egészséges és emberhez méltó élet lehetőségének biztosítása mindenki számára, aki tudomásul veszi, hogy neki is vannak kötelezettségei a közösséggel szemben, nem csak a közösségnek vannak kötelezettségei vele szemben.
Fokozni kívánjuk a fiatal házasok részére biztosítandó építési telkek számát. Megfelelő kötelezettségek vállalása mellett, jelképes 1Ft.-os áron vásárolhatnak telket. A külterületen érvényben lévő helyi építési szabályzat szerinti 10.000 m2 minimális földrészletre vonatkozó építési korlátozást megváltoztatjuk, mert jelenlegi formájában nem érte el a célját. A közbiztonság és a mezőgazdasági termelés helyreállítását követően megáll a tanyák elnéptelenedése, az elhagyott tanyák egy része valódi tulajdonosokkal, gazdákkal népesül be. Elejét kell vennünk a fiatalok elköltözésének, településünk elöregedésének.
A népesség csökkenésének, az emberek anyagi és lelki leépülésének fő oka a munkanélküliség. Ennek enyhítésére szolgál a helyi mezőgazdaság talpra állítása, valamint a „vállalkozó” önkormányzatban rejlő foglalkoztatási lehetőségek. Célszerűen a településen végzett, vagy vállalkozóval végeztetett gépmunkát fel kell váltania az élőmunkának. A beruházások közül, előnybe kell részesíteni azokat, amelyek élőmunka igénye magas. Folyamatosan lehet karbantartani a dűlő utakat, szedni a szemetet, az elhanyagolt gazdátlan területeken gyűjteni a középületek fűtésére használható biomassza alapanyagát. Szociális közmunka keretében kívánjuk elősegíteni az egyedül élő nyugdíjasok kapcsolattartó és ellátó/támogató rendszerét. Az egyedül élő, időskorú embereket a lehetőségekhez mérten vissza kell integrálni a társadalmi életbe. Az önkormányzat tulajdonában lévő,
mezőgazdasági termelésre alkalmas területek megművelése is kötelezettségünk. Itt az önkormányzat jelentős foglalkoztatóként is megjelenhet.
Fontos célunk a szociális kártya bevezetése. Ennek lényege az, hogy a segélyezettnek és a családtámogatási rendszerből részesülőknek juttatott támogatást nem készpénzben viszi a postás, hanem heti rendszerességgel egy bankkártyán kerül jóváírásra. A kártyát kizárólag Csemőben és környékén fogadják el. A kártyával kizárólag a létfenntartáshoz szükséges termékeket és közüzemi számlákat lehet kiegyenlíteni. Dohányáru, alkohol stb. nem vásárolható vele. Így a szociális kártya eléri eredeti célját és a településen forgalmat generál, munkahelyet tart meg.
Indokolt esetben, lehetőséget kell biztosítani a falubusz lakosságot közvetlenül szolgáló igénybevételére. Itt elsősorban az idősek és gyermekek szervezett szállítását kell megvalósítani. A Volánnal egyeztetést kell kezdeményezni, a buszjáratok idejéről és gyakoriságáról. Az orvosok létszámát vissza kell állítani három főre. Zöldhalomban be kell indítani a gyermekorvosi rendelést valamint rendelési időben a patikai szolgáltatást.
Cigánykérdés: Ezt a kérdést Csemőben a Jobbikon kívül senki sem veti fel nyilvánosan. A háttérben mindig téma, de senki sem meri felvállalni, hogy őszintén beszéljen a magyar-cigány együttélésről. A települések ingatlanárainak egyik jelentős tényezője a helyi cigányság számaránya valamint a többségi társadalomba történő kulturális integrációjuk mértéke. A cigányságnak, szószólóik és különböző liberális „érdekvédőik” által megfogalmazott, mesterségesen gerjesztett félelmeik vannak a Jobbikkal szemben. Ezért szeretnénk tisztázni és világossá tenni a Jobbik álláspontját. A mi lelkiismeretünk és szándékaink tiszták. Szeretnénk normális, rendezett, szigorú, igazságos és világos viszonyok között együtt élni a hazai cigánysággal. Az féljen, akinek félnivalója van. Mindenképpen tisztázni kell, hogy a Jobbiknak egyetlen egy olyan javaslata nem volt és nem is lesz, amelyik különbséget tenne faji alapon magyar állampolgárok között. Vagyis a cigányságnak nem kell attól tartania, hogy leendő Jobbik-kormány idején rájuk hátrányos megkülönböztetés vár. Ami várja őket, az éppen az ellenkezője: a teljesen egyenlő viszonyok. Ahol nekik is tenni kell valamit a boldogulásukért, mert véleményünk szerint a többségi magyar társadalom már nagyon sokat tett anyagilag, politikailag, gazdaságilag és kulturálisan is. Most rajtuk a sor.
Idősek otthona: Célunk egy olyan nonprofit önkormányzati fenntartású idősek otthona, amely elérhető áron (önköltségen) biztosítja az arra rászorulók ellátását.
Infrastruktúra: Mivel az infrastruktúra fejlettsége határozza meg életszínvonalunk, kényelmünk lehetséges mértékét, ennek megfelelően, a közbiztonság után, ebben a tárgykörben tapasztalható a legtöbb elégedetlenség. Csemő belterületi infrastruktúrája a térségben kiemelkedő. A külterületen azonban - leszámítva néhány szilárdburkolatú utat és az évtizedekkel ezelőtt kiépített, de elégtelen villany és szerény gáz hálózatot - gyakorlatilag alig létezik. Olyan szinten maradt magára a külterület, hogy az anyagi nehézségekkel nem magyarázható. Itt bizony súlyos mulasztásokat kell pótolni.
A dűlőutak karbantartását az év minden szakában biztosítani kell. Ebben rendelkezésünkre áll a ma még szociális ellátásokon tengődők népes tábora. Az utak téli karbantartását, helyben kell megoldani. A faluból induló hó eltakarítás nagyon lassú, és nem is kielégítő.
Meg kell oldani azoknak a dűlőknek a közvilágítását, ahol a népsűrűség ezt indokolja.
Ifjúság, Oktatás, szabadidő
A fiatalok hiányos tudással, cél és példakép nélkül bolyonganak. Ez ellen az alábbiakat tűzzük ki célul:
A nevelési és oktatási intézményekben, életkortól függően, felhívjuk a gyermekek figyelmét az alkoholfogyasztás, a kábítószer használat, és az AIDS veszélyeire. Felkészítjük a pedofilokkal és más bűnelkövetőkkel szembeni magatartásra.
Szorgalmazzuk a helytörténeti ismeretek oktatását, és támogatjuk a hagyományőrző szakkörök létrejöttét.
A multikultúrális értékrend helyett a Magyar nemzeti értékrend megerősítése a célunk. Gyermekeinket megismertetjük hazánk növény- és állatvilágával, és már óvodás koruktól kezdve azok tiszteletére neveljük őket. Különös hangsúlyt fektetünk a természetvédelem és a környezettudatos életmódra való nevelésre. Falun élő gyerekekről lévén szó, fontosnak tartjuk a háztartási ismeretek elsajátítását, valamint a gyakorló mintakert beindítását.
A valós rálátás érdekében felmérést kezdeményezünk fiataljaink körében, kultúrális, szabadidős és a sportolási igényeikről. Lehetőség szerint, támogatunk egy medence-építési projektet. Az iskolaközi szünetekben elfogadható alternatívát kívánunk nyújtani a diákok szabadidejének lekötésére. A nomád sátorozástól a közérdekű munka végzéséig sokféle lehetőséggel. (pl.: tanösvényépítés, gyümölcsszedés)
Összességében, megtartunk minden, jelenleg is jól működő programot valamint igyekszünk az ifjúság gyökereihez való kötődését erősíteni, tudatosítani bennük, hogy felelősséggel tartoznak a közösségért és a közösség is felelősséggel tartozik értük.
Önkormányzat: Célunk egy életerős település, társadalmilag és gazdaságilag autonóm és önfenntartó, közbiztonságot nyújt és a környező tájjal egyensúlyban van.
A valóság azonban az, hogy teljesen más irányban haladunk. Sajnos a jelenlegi jogszabályi környezetben, vállalt feladatainkra csakis saját bevételeinket használhatjuk forrásként, kötelező feladataink teljes fedezetére pedig nem biztosított az állami normatíva. Ez a helyzet sajnos 2013-óta előre vetíthető és fokozatosan romlik. Ezzel nem számolt a település eddigi vezetése, pedig pontosan ez tette szükségessé a saját bevételek részarányának növelését, amelyet a „vállalkozó” önkormányzati koncepcióban látunk megvalósíthatónak. A pályázati rendszerekre alapozó fejlődési irány bizonytalan, politikai és személyes lobbik függvénye. Nem elhanyagolható az a tény sem, hogy a pályázati forrásból megvalósuló projektek túlnyomó része túlszámlázott és magában hordozza a korrupciót.
A jelenleginél sokkal nagyobb hangsúlyt kívánunk fektetni az önkormányzat gazdálkodásának nyilvánossá tételére.
Az új önkormányzati törvény a települések feladatává tette a közreműködést a közbiztonság biztosításában, ennek végrehajtása azonban elmaradt. Itt merül fel a közterület-felügyelet valamint a mezőőri szolgálat. (Nem a gazdák finanszírozásában.)
Gazdasági program
A program célja:
A gazdasági program anyagi forrásainak megteremtése:
A koncepció
Céljaink megvalósításának érdekében több pénzre van szükségünk. A szükséges forrásokat, nem az adók és közterhek emelésével kívánjuk elérni. Szemléletünk alapja az, hogy nem spórolva kuporgatunk, hanem vállalkozási bevételeinket növeljük, további vállalkozásokat csalunk ide, ésszerű költségpolitikát folytatunk. A településen és környékén megrendelőként lépünk fel, beruházunk, munkát adunk, bért fizetünk, egyszóval mozgásba hozzuk a helyi gazdaságot.
Adópolitika: Támogatási rendszer bevezetésével kívánjuk az adóteher csökkentését elérni, ezzel ösztönözni településünkön a vállalkozások megtelepedését. Az adófizetési morált fenntartjuk, lehetőség szerint javítjuk. Az adókat minden esetben következetesen behajtjuk. Amennyiben behajtani nem lehetséges, szigorúan ellenőrzött és hasznos közmunkán keresztül szerzünk érvényt követelésünknek.
Költségpolitika: Az önkormányzati fenntartású épületek fűtési költségeinek jelentős csökkenését, és az önkormányzat által foglalkoztatott közfoglalkoztatottak számának növelését kívánjuk elérni. Ezen épületek fűtését a környéken nagy mennyiségben jelenlevő vágástéri és egyéb mezőgazdasági hulladékok összegyűjtését követően, aprítékká, vagy egyéb biomasszává feldolgozva hasznosítjuk, a felesleget értékesítjük, indokolt esetben szétosztjuk.
A helyi közétkeztetés alapanyagaiként, helyi termelésű élelmiszerek felhasználását szorgalmazzuk.
A működési költségek tekintetében, elsősorban az indokoltság, másodsorban a helyi vagy hazai eredet lesz mérvadó.
A beruházások terén mindent megpróbálunk helyi, vagy „környékbeli” vállalkozókkal megoldani. Amennyiben lehetséges, a drága gépmunkákat, kiváltjuk a közfoglalkoztatottak által elvégezhető kézimunkákkal, így biztosítva, több család megélhetését.
A beruházások tekintetében, azokat az elképzeléseket támogatjuk, amelyek a teljes közösség hasznára vannak, nem kizárólagosan a település központját érintik. A falu arculata véleményünk szerint kiemelkedő, így a jövőben inkább a hasznosság lesz mérvadó a beruházások tekintetében.
A beruházási pályázatok kiírását, valamint az önkormányzat által kötött minden megbízás tényét, a vállalkozó személyét a helyben szokásos módon (Csemői Hírmondó) nyilvánosságra hozzuk. A nyilvánosságra hozatal mellett, összeférhetetlenségi nyilatkozatot kérünk, minden induló pályázó részéről, ezzel véve elejét a korrupció lehetőségének.
Környezetvédelem: Célja a fenntartható fejlődés. Minden politikai és gazdasági döntést, át kell hatnia a tudatos környezetvédelmi irányvonalnak.
Külterületi hulladékkezelés: A külterületen, hozzávetőleg dupla annyi háztartás működik, mint Csemő belterületén. Ennek ellenére, ezeket az embereket, mindezidáig senki sem kérdezte meg arról, hogy, hogyan oldják meg a keletkező háztartási hulladék kezelését. Nos a tanyákat járva, elképesztőek a tapasztalatok. Előfordul olyan tanya, ahol több méter magas kupacban állnak a műanyag palackok. Ahol nem ilyen látvány fogadott minket, ott minden szégyenkezés nélkül kijelentik a lakók, hogy elégetik és beássák a szemetet.
Ezen a lehetetlen állapoton kívánunk változtatni, mielőtt belefulladunk a saját szemetünkbe. Első lépésként egy hatalmas szemétgyűjtési akcióval ki kell takarítani az ingatlanokat, majd szelektív gyűjtőhelyek kialakításával, és a szemét rendszeres elszállításával rá kell szoktatni a lakosságot a helyes szemétkezelésre. Mindezek mellett szervezni kell lakossági szemét gyűjtési akciókat. Ez nem csak a terület tisztántartását, de a közösségi szemlélet elsajátítását is szolgálja. Az illegális szemétlerakást elrettentő pénzbüntetéssel, fogjuk büntetni. Olyan mértékűvel, amely már a gondolatát is kizárja az illegális szemétlerakásnak Az út mellett, és egyéb közterületen „ottfelejtett” szemetes zsákok tartalmát átvizsgáljuk, és minden egyéb módon megpróbáljuk beazonosítani az elkövetőt.
Hulladékok újrahasznosítása: A településen és környékén keletkező szerves hulladékok feldolgozása, újrahasznosítása jelentős lépést jelentene mind környezetvédelmi mind anyagi szempontokból. Az itt keletkező hulladékok hasznosítása elképzelhető hőenergia kinyerésére fűtőanyagként ill. a zöld hulladékok, a természetbe komposztként való visszaforgatásával. A település jellegéből (Kertváros: nyírott gyepes területek) és elhelyezkedéséből (Sok a környező erdő, szántó.) eredően, kedvezően kihasználható mindkét lehetőség.
Mivel sok panasz érkezett a sertéstelepről időszakosan áradó bűzre, így párbeszédet kell kezdeményezni a vállalkozóval, és meg kell találni, a mindenki számára kielégítő megoldást. Elképzelhető egy közös technológiai fejlesztés is, amely a telepen keletkező biogáz hasznosítására irányul, és fedezetet nyújthat a lakosságbarát technológia kiépítésére.
Állatvédelem: Helyi állatvédelmi rendeletet alkotunk az állatok érdekében, és a
rendelet betartását szigorúan ellenőrizzük, betartatjuk. Az állatkínzást súlyosan szankcionáljuk. A ceglédi állatmenhellyel szorosan együttműködve oldjuk meg a kóbor állatok befogását, és elhelyezését.
Turizmus: Településünk idegenforgalmi fejlettsége viszonylag szerény. Tekintettel a falu rövid történelmére, és elhelyezkedésére, jelentős kitörési pontjaink alig vannak. A jelenlegi gazdasági környezet, tovább nehezíti a turizmusban rejlő lehetőségek kiaknázását.
Ezért a turisztikai programunknak, kifejezetten közép és hosszú távúnak kell lennie. A jelenlegi rendezvények hagyományait mindenképpen megtartjuk, folytatjuk, és tovább bővítjük hagyományőrző eseményekkel. Olyanokkal, amelyek nemzetünk múltjából merítenek mondanivalót, a mai ember számára.
Alföldi jellegünkből adódóan a falusi turizmus alapjain, hagyományos és bio termelésben előállított élelmiszerek teremthetnek lehetőséget az idegenforgalom növelésére. Sajnálatos módon, Csemő körül folyamatosan néptelenednek el a sok esetben több mint száz évig lakott tanyák. Ezekből a tanyákból kívánunk néhányat megmenteni és lakhatóvá tenni. Ennek alapja, a közbiztonság feltétlen megteremtése. A felújított tanyákat kulcsosházak-ként üzemeltetjük, szükség esetén, átmeneti szükséglakásként is használhatók. A tanyák mellett, egy tanyai iskola felújítását is célul tűzzük ki. A kulcsosházak kihasználtságát, a Budai-úti strandfürdővel történő együttműködéssel kívánjuk fokozni. A fürdő komlexumot és Csemőt összeköti egy táj jellegzetes, szép természeti környezetben húzódó, 15 km. hosszú, lovas konflissal járható út. Ezen keresztül bevonható településünk is, a térség idegenforgalmi vérkeringésébe.
Ezek a beruházások nem csupán költséget, de hosszú távú árbevételt is jelenthetnek Csemő részére.
Hitünk szerint, ez a program utat mutat, és minden egyes pontja, Csemő további felemelkedését, és az itt élő emberek életminőségének javítását szolgálja. Tudjuk, hogy amennyiben lehetőséget kapunk a program végrehajtására, rövid időn belül, érezhető változásokat tudunk elérni, de ezen, változások záloga, hogy a település minden lakója partner legyen a program végrehajtásában. Tudomásul kell vennie mindenkinek, hogy bizonyos kérdésekben csakis diktatórikus úton lehet kormányozni, (közbiztonság, törvényesség betartatása…) egyéb esetekben és többségében ilyen feladatai vannak az önkormányzatnak, szolgálnia kell a települést.
Sajnos a programunk elkészítése során, az Önökkel folytatott párbeszédekből sokszor a keserűség és reményvesztettség szólt. De hit nélkül nincs változás, ezért kérjük, higgyenek bennünk. Köszönjük mindazok segítségét, akik fórumainkon segítették jelen programunk tartalmának összeállítását.
Csemő, 2010.09.06.
Frissítve: Csemő, 2014.08.25
A Csemői Jobbik, egy Jobbik Csemőért!