A CSEMŐI JOBBIK a JOBBIK Csemőért

A JOBBIK MEGOLDÁS ! Csemő jobbá élhetőbbé tétele !




            A MEGEMLÉKEZÉS - KOSZORÚZÁS KÉPEKBEN 

koszoruzas_56..jpgkoszoruzas_56.2.jpgkoszoruzas_56.3.jpgkoszoruzas_56.4.jpg


A magyarság "bal"sorsának okozói ahelyett hogy lapítanának, befognák a szájukat ezen a szent napon! Nem ! Éppen ellenkezőleg, megbolondított híveiket az utcára szólítják, „függetlenségről", „szabadságról" papolnak és olyan értékek mellett állnak ki, melyeknek sárba tiprásában kiemelt szerepet játszottak. Arról nem is beszélve hogy az egykori kommunista utódpárt „szocialistává" átvedlett funkcionáriusai teljességgel hiteltelenek, amikor az '56-os forradalom jelentőségét magasztalják. Csemőben is koszorúztak , sőt a rendezvény szervezésében is aktívan részt vettek. Településünk vezetése is hasonló átvedlésen áteső  , mára már független politikusként, álszent módon ünnepli a PESTI SRÁCOKAT. 






magyar_vagyok_....jpg





szebbjovot.jpg

A JOBBIK MEGOLDÁS!



A Jobbik Magyarországért Mozgalom, Csemői szervezetének, önkormányzati programja


Az elmúlt évtizedekben Csemő dinamikusan, de egysíkúan fejlődött.

Sokat elért a település vezetése, de több ponton elégtelenül teljesített. Magukra maradtak a tanyasi emberek, senki nem nyújt segítséget a mezőgazdaságból élőknek vagy élni próbálóknak. A település fejlesztésének irányát egy szűk kör határozza meg. Az egyszerű emberek párbeszédbe való bevonása nélkül alakítják a település jövőjét. Az önkormányzat nem szolgál, hanem diktál. Megmondja, hogy nekünk mi lesz a jó.

            Ezen a szemléleten kívánunk változtatni. A programunk összeállítását megelőzően, lakossági fórumokon kérdeztük meg az embereket a megoldandó problémákról. Jelen programunk nem más, mint az önök által feltárt problémák csokorba gyűjtése, és az általunk kínált megoldások lehetősége.


Közbiztonság: A falu élhető körülményeinek megtartása, javítása érdekében az emberek sokat tettek. Ezen eredményeket fenn kell tartani, ez a kötelességünk. Vannak emberek, akik építik településünket (ők a barátaink) és vannak, akik rombolják (ők az ellenségeink). Senki sem kényszeríthet rá, hogy az ellenségeinket támogassuk. Akik képtelenek beilleszkedni, számukra két lehetőség marad: vagy elköltöznek, vagy börtönbe vonulnak.

Nem csak a bűnözőkkel szemben, hanem a rendőrséggel szemben is zéró toleranciát hirdetünk.

Számunkra nem elfogadható, hogy a kisebb súlyú cselekményeket többségében nem vizsgálják, a retorziók elmaradnak. A törvények (Tehát jogaink és kötelezettségeink is.) etnikai hovatartozástól függetlenül mindenkire vonatkoznak. A rend javításának érdekében, természetesen különböző eszközökkel (pl.: rendőrautó) segítenünk is kell a rendőrséget és minden közbiztonsági szervezetet.

A rendvédelem négy alappillére: rendőrség, mezőőrség, polgárőrség, és a helyi biztonsági pont. (A biztonsági pont intézménye, a továbbiakban kerül bemutatásra.)

A rendőrség helyi körzeti megbízottakon, és a ceglédi kapitányság járőrszolgálatán keresztül képviselteti magát.

El kívánjuk érni, hogy a körzeti megbízottak közül, egy rendőr a nap bármely szakában elérhető legyen a településen. Amennyiben a körzeti megbízott személye, a lakosság véleménye szerint és a tapasztalatok alapján is alkalmatlan, kezdeményezzük a leváltását.

A külterületek biztonságának elengedhetetlen egysége a mezőőri szolgálat. Négy fő mezőőr rendszerbe állítását tervezzük, melyek számára a lovas járőrözés lehetőségét is biztosítani kívánjuk. A mezőőrség működési költségeinek felét a gazdák területarányos hozzájárulásával, és civil forrás bevonásával fedezzük.

A polgárőrség működését, szigorú elszámoltatás mellett, jelentős többlettámogatással fogjuk fenntartani. A hatékony működésük érdekében technikailag, anyagilag (főként üzemanyag) és erkölcsileg is lényegesen több támogatásra számolhatnak. A megnövekedett költségeket a biztonsági pont bevételeiből kívánjuk finanszírozni.

Csemő utcáinak, köztereinek, épületeinek (házaink) védelme érdekében, nagyfelbontású térfigyelő kamerarendszert építünk ki. A kamerák informatikai és műveleti központja, az önkormányzat által rendelkezésre bocsátott iroda, vagy biztonsági pont lesz. A térfigyelő hálózat kiépítésével egyidejűleg, a középületek, családi házak riasztóinak és  a jelenleg is működő jelzőrendszer központjaként is funkcionál. A biztonsági pont 24-órás ügyeletben garantálja, hogy riasztás esetén, néhány percen belül autós járőr érkezik a helyszínre. A rendszerhez való csatlakozás során, fő szempont nem a magas havidíjak, hanem az alacsony díjak és minél nagyobb számban csatlakozó lakossági megrendelő. A már kiépített rendszer, kis élőerő alkalmazásával, kifejezetten olcsón üzemeltethető. Ezen fő funkció mellett, a biztonsági pont 24 órás működéséből adódóan, éjszaka is „nyitott ajtó” a falu központjában, amennyiben bárki segítségre szorul.


Mezőgazdaság: Mivel településünk alapvetően mezőgazdasági jellegű, így legfőbb termelő eszközünk a föld. Ez nem tőke, ez a létünk biztosítéka, dacára annak, hogy évtizedek óta rombolják mezőgazdasági és élelmiszertermelési hagyományainkat. Ennek egyetlen célja, hogy Európa szemétdombjaként, nálunk tudják értékesíteni mások maradékait.

            Sajnálattal tapasztaljuk, hogy még a külterületi tanyáknak is csak a töredéke termeli meg a saját szükségleteit fedező élelmiszereket. A többség azt mondja, hogy nem éri meg termelni. Ez egyrészt abból fakad, hogy olcsóbban meg tudja venni a rosszabb minőségű külföldi árut, másrészt, ha feleslege van, nem tudja értékesíteni csak mélyen ár alatt a spekulánsoknak. Ezek a reményt vesztett emberek, saját erőből felállni képtelenek. Nekik nem jelent megoldást, hogy valahol, egy távoli hivatalban valakik mindenhez értenek. Ezeket a tanyákat szó-szerint fel kell térképezni, ezeket az embereket személyesen meg kell keresni. El kell mondani nekik, hogy milyen lehetőségeik vannak, és segíteni kell őket a talpra állásban. Ezért cserébe, meg kell követelnünk részükről az együttműködést. Senki számára sem jelenthet magyarázatot a szegénység, arra hogy a közvetlen környezete gondozatlan, műveletlen.

A problémák kiküszöbölésében kívánunk segíteni egyrészt a gazdakör működésének visszaállításával, másrészt helyi információs és integrátori iroda létrehozásával. További célunk a közkonyhára való beszállítás a helyi termelők részéről. Törekvésünk a cserekereskedelem bevezetése, a helyi piac visszaállítása, és Magyar árutermelési és termékértékesítési láncba való beilleszkedés. (A Hangyaszövetkezet mintájára.)

            A helyi gazdakör elindításával lehetőség nyílik a gazdák közötti kommunikációra, kapcsolatok, kiépítésére, a mezőgazdaság korszerű ismereteinek elsajátítására.

            Sokszor okoz gondot, a termelő számára, hogy fejlesztene, de nem ért a pályázatokhoz, nem rendelkezik piaci kapcsolatokkal, nem él semmilyen korszerű lehetőséggel, egyszerűen szólva ő dolgozik, de nem üzletember. Ebben tud segíteni a helyi információs és integrátori iroda. Az irodában, az önkormányzat által foglalkoztatott szakember áll a vállalkozók és gazdák rendelkezésére. Az egyszerű irodai szolgáltatásoktól, a piaci kapcsolatok közvetítéséig sokféle dologban tud segítséget nyújtani. Az önkormányzatnak fel kell vállalnia ezt a feladatot, mert csak így tudnak talpra állni a kistermelők.

A fejlődés iránya mindenképpen az, hogy az élelmiszertermelésben minél nagyobb súlyt kapjanak a biotermékek. A kártevők elleni küzdelemben nem elsősorban a drága vegyszeres védekezésre helyezzük a hangsúlyt, hanem az agrotechnikai, termesztéstechnikai, mechanikai, fizikai, biológiai, biotechnikai módszereket részesítjük előnyben.

Végül a mezőgazdasági koncepció részét kell, hogy képezze az éghajlati változások és a termőföld, valamint vízkészletének változása során átalakuló termelési környezet figyelembe vétele. Át kell gondolni, hogy a jelenlegi kultúrák helyett, az új viszonyokhoz jobban igazodó új kultúrák bevezetését szorgalmazzuk, vagy éppen visszatérve a hagyományos, nem agyon nemesített fajtákhoz, felélesszük a régit.

További időszerű elképzelésünk az energianövények telepítésének lehetősége.

Ugyan nem kapcsolódik szorosan a mezőgazdasági programhoz, de mégis itt említjük meg, hogy a település útjain, utcáin, gyümölcsfa ültetési akciót hajtunk végre. A faluban virág nagyon sok helyen van, ez valóban gyönyörű. A köztéri gyümölcsfákból viszont haszon is lesz. Ez több tonna gyümölcsöt jelenthet, amit gyermekeink jóízűen elfogyaszthatnak az óvodában, iskolában, miután a sok gondos közmunkás keze megtermelte.




Szociális program: Fő feladataink a népesség fogyásának megállítása, a munkanélküliség csökkentése, az egészséges és emberhez méltó élet lehetőségének biztosítása mindenki számára, aki tudomásul veszi, hogy neki is vannak kötelezettségei a közösséggel szemben, nem csak a közösségnek vannak kötelezettségei vele szemben.

            Fokozni kívánjuk a fiatal házasok részére biztosítandó építési telkek számát. Megfelelő kötelezettségek vállalása mellett, jelképes 1Ft.-os áron vásárolhatnak telket. A külterületen érvényben lévő helyi építési szabályzat szerinti 10.000 m2  minimális  földrészletre vonatkozó építési korlátozást megváltoztatjuk, mert jelenlegi formájában nem érte el a célját. A közbiztonság és a mezőgazdasági termelés helyreállítását követően megáll a tanyák elnéptelenedése, az elhagyott tanyák egy része valódi tulajdonosokkal, gazdákkal népesül be. Elejét kell vennünk a fiatalok elköltözésének, településünk elöregedésének.

            A népesség csökkenésének, az emberek anyagi és lelki leépülésének fő oka a munkanélküliség. (És a neoliberalizmus.) E-téren is vannak lehetőségeink, sőt kötelezettségeink. Meg kell szüntetni a munkavégzés nélküli indokolatlan segélyezést. Pénz helyett pénzkeresetet kell biztosítani. Csemőben, átlagosan 100 fő munkaképes, szociális segélyben részesülő személy él. Ebből csupán egyharmadukat foglalkoztatja az önkormányzat, pedig bérköltségeiknek 95%-át az állami költségvetés, és csupán 5%-át, a helyi kassza álja. Mégis inkább a segélyt fizetjük. Az önkormányzatnak a „jó gazda” gondosságával, morális kötelessége a munkaképes segélyezettek 100%-nak foglalkoztatása. Lehetőség szerint, a településen végzett, vagy vállalkozóval végeztetett minden gépmunkát fel kell váltania az élőmunkának. A beruházások közül, előnybe kell részesíteni azokat, amelyek élőmunka igénye magas. Folyamatosan lehet karbantartani a dűlő utakat, szedni a szemetet, az elhanyagolt gazdátlan területeken gyűjteni a középületek fűtésére használható biomassza alapanyagát. Szociális közmunka keretében meg kívánjuk teremteni az egyedül élő nyugdíjasok kapcsolattartó és ellátó/támogató rendszerét. Az egyedül élő, időskorú embereket a lehetőségekhez mérten vissza kell integrálni a társadalmi életbe. Az önkormányzat tulajdonában lévő, mezőgazdasági termelésre alkalmas területek megművelése is kötelezettségünk. Itt az önkormányzat jelentős foglalkoztatóként is megjelenhet.

            Fontos célunk a szociális kártya bevezetése. Ennek lényege az, hogy a segélyezettnek juttatott támogatást nem készpénzben viszi a postás, hanem heti rendszerességgel egy bankkártyán kerül jóváírásra. A kártyát kizárólag Csemőben és környékén fogadják el. A kártyával kizárólag a lét fenntartáshoz szükséges termékeket és közüzemi számlákat lehet kiegyenlíteni. Dohányáru, alkohol stb. nem vásárolható vele. Így a szociális kártya eléri eredeti célját és a településen forgalmat generál, munkahelyet tart meg.

            Indokolt esetben, lehetőséget kell biztosítani a falubusz lakosságot közvetlenül szolgáló igénybevételére. Itt elsősorban az idősek és gyermekek szervezett szállítását kell megvalósítani. A Volánnal egyeztetést kell kezdeményezni, a buszjáratok idejéről és gyakoriságáról. Az orvosok létszámát vissza kell állítani három főre. Zöldhalomban be kell indítani a gyermekorvosi rendelést.



Infrastruktúra: Mivel az infrastruktúra fejlettsége határozza meg életszínvonalunk, kényelmünk lehetséges mértékét, ennek megfelelően, a közbiztonság után, ebben a tárgykörben tapasztalható a legtöbb elégedetlenség. Csemő belterületi infrastruktúrája a térségben kiemelkedő. A külterületen azonban - leszámítva néhány szilárdburkolatú utat és az évtizedekkel ezelőtt kiépített, de elégtelen villanyhálózatot - gyakorlatilag nem létezik. Olyan szinten maradt magára a külterület, hogy az anyagi nehézségekkel nem magyarázható. Itt bizony súlyos mulasztásokat kell pótolni.

A dűlőutak karbantartását az év minden szakában biztosítani kell. Ebben rendelkezésünkre áll a ma még szociális ellátásokon tengődők népes tábora. Az utak téli karbantartását, helyben kell megoldani. A faluból induló hó eltakarítás nagyon lassú, és nem is kielégítő.

Meg kell oldani azoknak a dűlőknek a közvilágítását, ahol a népsűrűség ezt indokolja. Elsősorban Hosszúcsemő főúton, de például a Lángi és Balla dűlőben is, sokan szorgalmazzák a közvilágítás megoldását. További feladat, vezetékes ivóvízzel ellátni Zöldhalmot, kiépíteni a hiányzó buszvárókat, és pótolni a buszmegállóból hiányzó, felszállást segítő peronokat. Az önkormányzatnak fel kell lépnie azokkal szemben, akik az út menti területeket, gyomtalanítás céljából, az úttest széléig feltárcsázzák. Ez balesetveszélyes helyzetet idézhet elő. Az útpadka karbantartása, az út kezelőjének kötelezettsége, amit számon kell kérni.

További célunk, egy Ceglédet, Csemővel összekötő kerékpárút kiépítése. Ennek és az ivóvízhálózat fejlesztésének lehetősége, csakis pályázati forrás bevonásával lehetséges.

Megoldást kell találni az olyan településrészek ivóvízzel való ellátására, ahol a kutak vízminősége nem kielégítő, viszont a népsűrűség miatt a vezetékes ivóvíz kiépítése nem megoldható. Itt az ivóvíz szállítása, vagy helyi vízellátó kiépítése jöhet szóba.



Ifjúság, Oktatás, szabadidő

A fiatalok hiányos tudással, cél és példakép nélkül, agymosottan bolyonganak a multinacionális nagytőke hazai fellegváraiban, a plázákban. Ez ellen az alábbiakat tűzzük ki célul:

A nevelési és oktatási intézményekben, életkortól függően, felhívjuk a gyermekek figyelmét az alkoholfogyasztás, a kábítószerhasználat, és az AIDS veszélyeire. Felkészítjük a pedofilokkal és más bűnelkövetőkkel szembeni magatartásra. A közbiztonsági alapismereteket már az alsó tagozattól havi rendszerességgel oktatni kell, az osztályfőnöki órák keretében. Szorgalmazzuk a helytörténeti ismeretek oktatását, és támogatjuk a hagyományőrző szakkörök létrejöttét. A multikultúrális értékrend helyett a Magyar nemzeti értékrend megerősítése a célunk. Előzetes igényfelmérést követően hit és erkölcsoktatást szorgalmazunk, így kívánjuk visszaállítani a gyermekek egészséges viselkedési normáit.

Gyermekeinket megismertetjük hazánk növény- és állatvilágával, és már óvodás koruktól kezdve azok tiszteletére neveljük őket. Különös hangsúlyt fektetünk a természetvédelem és a

környezettudatos életmódra való nevelésre. Falun élő gyerekekről lévén szó, fontosnak tartjuk a háztartási ismeretek elsajátítását, valamint a gyakorló mintakert beindítását.

A valós rálátás érdekében felmérést kezdeményezünk fiataljaink körében, kultúrális, szabadidős és a sportolási igényeikről. Lehetőség szerint, támogatunk egy medence-építési projektet. Az iskolaközi szünetekben elfogadható alternatívát kívánunk nyújtani a diákok szabadidejének lekötésére. A nomád sátorozástól a közérdekű munka végzéséig sokféle lehetőséggel. (pl.: tanösvényépítés, gyümölcsszedés)

Összességében, igyekszünk az ifjúság gyökereihez való kötődését erősíteni, tudatosítani bennük, hogy felelősséggel tartoznak a közösségért és a közösség is felelősséggel tartozik értük.



Gazdasági program

 

 A program célja:

Ø  Az önkormányzat működési körébe tartozó alapfeladatok ellátásának biztosítása.

Ø  Az önkormányzat által önként vállalt feladatok ellátásának biztosítása.

Ø  A közösség vagyonával való gazdálkodás biztosítása, a jó gazda gondosságával.


A gazdasági program anyagi forrásainak megteremtése:

Ø  Állami normatívák

Ø  Helyi adóbevételek

Ø  Vállalkozásból származó bevételek

Ø  Működési és beruházási költségek optimalizálása


1.      A meglévő helyi iparűzési és gépjárműadón túl újabb adók bevezetése nem célszerű, ellenben fontosnak tartjuk az iparűzési adó lépcsőzetes megszűntetését.

2.      A bevétel növekedését nem a közterhek növelésével, hanem vállalkozási tevékenység eredményével kívánjuk elérni. Létre kívánunk hozni egy biztonsági szolgálati központot, térfigyelő és családi házak riasztó rendszerének hálózatából, egy vállalkozási információs és integrátori irodát, valamint egy székhelyszolgálatot ellátó logisztikai irodát.

3.      A költségek tekintetében fontosnak tartjuk, hogy minden szükséges tételt igénybe vegyünk, de kizárólag a szükséges mennyiségben és minőségben. A közüzemi költségek csökkentésének érdekében alternatív energiahordozók és helyben termelt élelmiszerek felhasználását szorgalmazzuk.

 


A koncepció

 

Céljaink megvalósításának érdekében több pénzre van szükségünk. A szükséges forrásokat, nem az adók és közterhek emelésével kívánjuk elérni. Szemléletünk alapja az, hogy nem spórolva kuporgatunk, hanem vállalkozási bevételeinket növeljük, további vállalkozásokat csalunk ide, ésszerű költségpolitikát folytatunk. A településen és környékén megrendelőként lépünk fel, beruházunk, munkát adunk, bért fizetünk, egyszóval mozgásba hozzuk a helyi gazdaságot.


Adópolitika: Az iparűzési adó megszüntetésével és egy székhelyszolgálatot ellátó iroda fenntartásával, a környező településeken működő szállítási vállalkozások iparűzési adó terhelését meg tudjuk szüntetni, cserébe ezen vállalkozások itt fizetik be súlyadójukat.

Az adófizetési morált fenntartjuk, lehetőség szerint javítjuk. Az adókat minden esetben következetesen behajtjuk. Amennyiben behajtani nem lehetséges, szigorúan ellenőrzött és hasznos közmunkán keresztül szerzünk érvényt követelésünknek.


Bevételeink, vagyis a vállalkozó önkormányzat,:A település rendjének és biztonságának növelése érdekében, kívánatos egy helyi hálózat kiépítése. A hálózat térfigyelő rendszerből, valamint a lakóházakban kiépített riasztórendszerek kommunikációjából áll. A riasztások befutnak az önkormányzat által fenntartott biztonsági központba, ahonnan azonnal helyszínre érkezik a járőr. (polgárőr, mezőőr vagy településőr)

           

A helyi vállalkozások megsegítésének céljából, egy információs és integrátori iroda létrehozását kívánjuk megvalósítani. Az irodában, az önkormányzat által foglalkoztatott szakember áll a vállalkozók és gazdák rendelkezésére. Az egyszerű irodai szolgáltatásoktól, a piaci kapcsolatok közvetítéséig sokféle segítséget tud nyújtani.


A szállítmányozási és egyéb vállalkozások csemői székhelyének érdekében eltöröljük az iparűzési adót. A hozzánk bejelentkező vállalkozók nem fizetnek iparűzési adót, viszont itt fizetik meg a súlyadót. (Példa: Három kamion esetén évi 1.000.000 Ft. feletti összeg.) Amennyiben ezeknek a vállalkozásoknak településünkön van a székhelye, a törvényesség betartásának érdekében gyakorlati székhellyel is kell rendelkezniük. Ennek céljából kell fenntartani a székhelyszolgálatot.


Az önkormányzat tulajdonában lévő kihasználatlan termelő eszközök bérbeadása, vagy bérmunkával történő hasznosítása.


Költségpolitika: Az önkormányzati fenntartású épületek fűtési költségeinek jelentős csökkenését, és az önkormányzat által foglalkoztatott közmunkások számának növelését kívánjuk elérni. Ezen épületek fűtését a környéken nagy mennyiségben jelenlevő vágástéri és egyéb mezőgazdasági hulladékok összegyűjtését követően, aprítékká, vagy egyéb biomasszává feldolgozva hasznosítjuk, a felesleget értékesítjük, indokolt esetben szétosztjuk.

A helyi közétkeztetés alapanyagaiként, helyi termelésű élelmiszerek felhasználását szorgalmazzuk.

A működési költségek tekintetében, elsősorban az indokoltság, másodsorban a helyi vagy hazai eredet lesz mérvadó.

A beruházások terén mindent megpróbálunk helyi, vagy régión belüli vállalkozókkal megoldani. Amennyiben lehetséges, a drága gépmunkákat, kiváltjuk a közmunkások által elvégezhető kézimunkákkal, így biztosítva, több család megélhetését.

A beruházások tekintetében, azokat az elképzeléseket támogatjuk, amelyek a teljes közösség hasznára vannak, nem kizárólagosan a település központját érintik. A falu arculata véleményünk szerint kiemelkedő, így a jövőben inkább a hasznosság lesz mérvadó a beruházások tekintetében.

A beruházási pályázatok kiírását, valamint az önkormányzat által kötött minden megbízás tényét, a vállalkozó személyét a helyben szokásos módon (Csemői Hírmondó) nyilvánosságra hozzuk. A nyilvánosságra hozatal mellett, összeférhetetlenségi nyilatkozatot kérünk, minden induló pályázó részéről, ezzel véve elejét a korrupció lehetőségének.


Környezetvédelem: Célja a fenntartható fejlődés. Minden politikai és gazdasági döntést, át kell hatnia a tudatos környezetvédelmi irányvonalnak.


Külterületi hulladékkezelés: A külterületen, hozzávetőleg dupla annyi háztartás működik, mint Csemő belterületén. Ennek ellenére, ezeket az embereket, mindezidáig senki sem kérdezte meg arról, hogy, hogyan oldják meg a keletkező háztartási hulladék kezelését. Nos a tanyákat járva, elképesztőek a tapasztalatok. Előfordul olyan tanya, ahol több méter magas kupacban állnak a műanyag palackok. Ahol nem ilyen látvány fogadott minket, ott minden szégyenkezés nélkül kijelentik a lakók, hogy elégetik és beássák a szemetet.

Ezen a lehetetlen állapoton kívánunk változtatni, mielőtt belefulladunk a saját szemetünkbe. Első lépésként egy hatalmas szemétgyűjtési akcióval ki kell takarítani az ingatlanokat, majd szelektív gyűjtőhelyek kialakításával, és a szemét rendszeres elszállításával rá kell szoktatni a lakosságot a helyes szemétkezelésre. Mindezek mellett szervezni kell lakossági szemét gyűjtési akciókat. Ez nem csak a terület tisztántartását, de a közösségi szemlélet elsajátítását is szolgálja. Az illegális szemétlerakást elrettentő pénzbüntetéssel, fogjuk büntetni. Olyan mértékűvel, amely már a gondolatát is kizárja az illegális szemétlerakásnak Az út mellett, és egyéb közterületen „ottfelejtett” szemetes zsákok tartalmát átvizsgáljuk, és minden egyéb módon megpróbáljuk beazonosítani az elkövetőt.


 

Hulladékok újrahasznosítása: A településen és környékén keletkező szerves hulladékok feldolgozása, újrahasznosítása jelentős lépést jelentene mind környezetvédelmi mind anyagi szempontokból. Az itt keletkező hulladékok hasznosítása elképzelhető hőenergia kinyerésére fűtőanyagként ill. a zöld hulladékok, a természetbe komposztként való visszaforgatásával. A település jellegéből (Kertváros: nyírott gyepes területek) és elhelyezkedéséből (Sok a környező erdő, szántó.) eredően, kedvezően kihasználható mindkét lehetőség.

Ø  Fűtőanyagként: A hőenergia szempontjából kedvező lehetőségnek kínálkozik az apríték előállítása. Alapanyagai lehetnek a vágástéri hulladékok, ill. az utak és egyéb közterületek karbantartásakor keletkező, a lakosság számára értéktelennek tűnő, néhány centiméter átmérőjű gallyak. Az apríték értékesíthető erőművekben (Szolnokon épül biomasszával fütött erőmű.) vagy felhasználható speciális kazánokban. (Az apríték előállításához szükséges berendezések: traktor és aprítógép, rendelkezésre állnak.) Az apríték további feldolgozásával, préseléssel gyártható termék a biobrikett.

Ø  Komposztálás: A zöldhulladékok rétegekben történő elhelyezésekor, mikroorganizmusok segítségével lebomlik a szerves anyag, és létrejön a komposzt, azaz a zöldtrágya. A folyamatot az oxigén és a nedvességtartalom biztosítja. Sok csemői háztartásban okoz gondot, a fűnyírást követően felhalmozódott zöldhulladék. Az ilyen hulladék átvétele, megoldaná a háztatások ilyen irányú problémáit, és a hulladék újrahasznosíthatóságát. Településünkön, minimális ráfordítás ellenében a helyi vízmű telep mögötti terület ideálisan tudná fogadni az újrahasznosítandó zöldhulladékot. A komposzt felhasználható a település centrumában található, viszonylag nagy területen elhelyezkedő zöld és virágos területeken, vagy értékesíthető a környéken működő nagyobb kertészetekben.




Mivel sok panasz érkezett a sertéstelepről időszakosan áradó bűzre, így párbeszédet kell kezdeményezni a vállalkozóval, és meg kell találni, a mindenki számára kielégítő megoldást. Elképzelhető egy közös technológiai fejlesztés is, amely a telepen keletkező biogáz hasznosítására irányul, és fedezetet nyújthat a lakosságbarát technológia kiépítésére.


Állatvédelem: Helyi állatvédelmi rendeletet alkotunk az állatok érdekében, és a

rendelet betartását szigorúan ellenőrizzük és betartatjuk. Az állatkínzást súlyosan szankcionáljuk. A ceglédi állatmenhellyel szorosan együttműködve oldjuk meg a kóbor állatok befogását, és elhelyezését.





Turizmus: Településünk idegenforgalmi fejlettsége viszonylag szerény. Tekintettel a falu rövid történelmére, és elhelyezkedésére, jelentős kitörési pontjaink alig vannak. A jelenlegi gazdasági környezet, tovább nehezíti a turizmusban rejlő lehetőségek kiaknázását.

Ezért a turisztikai programunknak, kifejezetten közép és hosszútávúnak kell lennie. A jelenlegi rendezvények hagyományait mindenképpen megtartjuk, folytatjuk, és tovább bővítjük hagyományőrző eseményekkel. Olyanokkal, amelyek nemzetünk múltjából merítenek mondanivalót, a mai ember számára.

Alföldi jellegünkből adódóan a falusi turizmus alapjain, hagyományos és bio termelésben előállított élelmiszerek teremthetnek lehetőséget az idegenforgalom növelésére. Sajnálatos módon, Csemő körül folyamatosan néptelenednek el a sok esetben több mint száz évig lakott tanyák. Ezekből a tanyákból kívánunk néhányat megmenteni és lakhatóvá tenni. Ennek alapja, a közbiztonság feltétlen megteremtése, a kamerás védelem kiépítése. A felújított tanyákat kulcsosházak-ként üzemeltetjük, szükség esetén, átmeneti szükséglakásként is használhatók. A tanyák mellett, egy tanyai iskola felújítását is célul tűzzük ki. A kulcsosházak kihasználtságát, a Budai-úti strandfürdővel történő együttműködéssel kívánjuk fokozni. A fürdőkomlexumot és Csemőt összeköti egy táj jellegzetes, szép természeti környezetben húzódó, 15km. hosszú, lovas konflissal járható út. Ezen keresztül bevonható településünk is, a térség idegenforgalmi vérkeringésébe.

Weblap látogatottság számláló:

Mai: 2
Tegnapi: 5
Heti: 109
Havi: 190
Össz.: 86 248

Látogatottság növelés
Oldal: 56-os forradalom emlékére
A CSEMŐI JOBBIK a JOBBIK Csemőért - © 2008 - 2024 - csemoi-jobbik.hupont.hu

A HuPont.hu honlap ingyen regisztrálható, és sosem kell érte fizetni: Honlap Ingyen.

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat

X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »